02 oktober 2012

Renovering av soffa och stolar

Jodå, jag hann både sy och klä om soffa och stolar och en hel del annat också!
Men som alltid så är jag tidsoptimist och det tog betydligt längre tid än jag hade räknat med.

 Resultatet blev i alla fall så här:

 Soffan är nymålad och soffklocket är klätt med nytt tyg!


Stolarna kommer från min farmor och farfar och är från slutet av 1910-talet!

Skicket på stolarna var så pass dåligt, så att jag har fått helrenovera dem.
Det krävdes fem lager färg och stoppningen fick göras om!
Nytt tyg blev det givetvis också!

Vi är också i slutfasen av en köksrenovering, med mycket smådetaljer som ska fixas,
så under min helg har det varit mer än fullt upp!
Bilder på köket utlovas, när allt är färdigt!

Idag (måndag) har jag varit hos veterinären med Saga.
 Stygnen från operationen togs bort och allt såg bara bra ut.
 Nu är det rehab och träning som gäller framåt här!

/K

Inga kommentarer: