23 september 2012

Vård av Saga!

Här har jag en liten nyopererad hund, som jag vårdar dygnet runt.
Det är nästan som att ha en liten nyfödd bebis!

I tisdags opererades hon i knäleden och sedan dess har det
 varit passning av henne mer eller mindre dygnet runt.

 Operationssåret är ihopsytt och sedan är det lämnat öppet
 utan bandage och hon får absolut inte slicka eller bita på det.
 Det innebär att hon får ha en tratt över huvudet 
och det hatar hon verkligen.
 På dagarna kan hon få slippa den en stund då och då 
när jag har stenkoll på henne, men på nätterna
 måste hon dessvärre ha den på sig
 och då går det inte så värst bra att sova.
 Så hon väcker mig stup i kvarten på alla möjliga och omöjliga sätt!



Bilderna är tagna strax före operationen.

Så jag är sjukt trött nu och orkar inte göra så många knop!
Förhoppningsvis så lugnar det ner sig snart,
 fast då börjar rehabilitering istället med mycket träning.

Men det är okej, huvudsaken är ju att Saga blir frisk igen!
/K

Inga kommentarer: