08 september 2012

Min nya "kompis"


Kompis kanske man inte ska kalla det än...
Men förhoppningsvis kan vi bli riktigt goda vänner med tiden, 
min nya symaskin och jag!

Min gamla Bernina ville inte vara med längre,
 det går visserligen fortfarande att sy lite mindre saker med den,
 men den orkade inte riktigt med i min takt.
 Så nu har M fått överta den, och den får fortsätta sina dagar lite till, fast i Göteborg.
 Syrran och jag åkte till Skövde och köpte den här nya maskinen, en Janome,
 och nu håller jag på för fullt med att försöka lära mig att sy på den.
 Det är mycket som är nytt och jag får läsa manualen nästan hela tiden, 
men jag lär mig lite allt efterhand.



Började med att sy nya dynor till altanen, 
tänkte att det är bäst att börja med något lätt och 
det gick faktiskt riktigt bra.
 Det finns hur mycket kul som helst att testa med den nya symaskinen!

/K

Inga kommentarer: