16 april 2013

Dagarna går fort här i Hongkong!

Nu har vi varit här i mer än en vecka och oj vad tiden har gått fort! Det händer saker hela tiden och det är så många intryck, så när kvällen kommer är jag så trött, så därför har jag inte orkat uppdatera här på bloggen.

Vi har varit över på Hongkong-ön två gånger och båda gångerna tog vi färjan, det tar bara 10 minuter över till andra sidan. Vi bor på en halvö som heter Kowloon, de tre nedersta bilderna är härifrån. Den sista bilden är det jag ser ut från fönstret när jag sitter här i lägenheten och skriver detta!

Vi har också varit runt i olika stadsdelar och även varit på en del så kallade "markets" ( marknader). Dessa markets och även affärerna har öppet alla dagar i veckan och till sent på kvällen! Det har också blivit många taxiresor mellan de olika ställena, jag har nog åkt mer taxi de här dagarna mer än jag gjort i hela mitt liv! Kan tillägga att det är väldigt billigt och smidigt, dessutom har vi fått se mycket av Hongkong!

Här är lite blandade bilder från de senaste dagarna, de två översta är från båten över till Hongkong-ön!



















Inga kommentarer: