15 maj 2012

Tröstlös sanering

 Sysselsättning fattas inte här...
Vi håller på med köksrenovering och har efter många om och men
 bestämt oss för att behålla de gamla köksskåpen.
Jag har målat alla köksstommar och mannen har sprutmålat köksluckorna, 
de blev otroligt fina. Faktiskt ser de ut som nya! 
Men...

Sprutmålningen har skett i vårt förråd tillika min ateljè. 
Dessutom hade vi täckt det mesta där inne med plast, men...

...som ni ser på bilden här ovan, så ligger det ett vitt damm
 över allt och det är verkligen över allt och allting!
Nu är jag inne på fjärde dagen av sanering och torkande
 och jag har torkat varenda sak.
 Jag har varit gråtfärdig på detta,
 hade helt andra planer än att storstäda där ute!


Jag blir smått galen på att jag inte får tid till mina andra projekt
 och idéer, som att sy och måla.
Som synes här över så väntar en massa tyger på mig
 och det kliar verkligen i fingrarna för att sätta igång.
 Men det tycks hela tiden komma något annat i vägen...

Nåja, nu ser jag slutet på allt dammtorkande, 
ska kavla upp ärmarna och försöka bli klar med detta!

/K

Inga kommentarer: